جاذبه های گردشگری تبریز و همچنین پشت صحنه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1402
بازدید : 72
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


برای افرادی که با منظره تبریز و تاریخ این سرزمین آشنایی ندارند، تنها خانه تاریخی در فهرست تبریز خانه مشروطه است. اما این خانه زمانی یکی از آرزوهای مردم برای پیشرفت جامعه بود. برخی دیگر خانه را محلی برای گفتگو در مورد مسائل اساسی روز خود می دانستند.

مردم وارد خانه ای می شدند که قهرمانان می آمدند و می رفتند، شاید بعضی روزها می ترسیدند و بعضی روزها شجاع و عصبانی بودند. به هر حال اهالی این خانه و دیدار آنها میوه شیرینی به نام انقلاب مشروطه بر تاریخ ایران افزود و نام و یاد این قهرمانان (یا برخی از آنها) در قرن بیستم جاودانه شد. صفحات تاریخ و ذهن و خانه او یکی از مهم ترین مکان های دیدنی تبریز است.

ورودی ساختمان مشروطه چشم انداز زیبایی دارد. دیوار بزرگ که از آجرهای نارنجی قدیمی ساخته شده است، هنوز بیشتر شکل اولیه خود را حفظ کرده است. درب هنوز از چوب است. و دست خط قدیمی روی آن نشان دهنده خلاقیت خانه است.

محوطه دادگاه قانون اساسی با وسایل جنگی از جمله توپ تزئین شده است. می دانید که در دنیای مدرن فرصت های زیادی برای دیدن این سلاح های جنگی وجود ندارد و با بازدید از این مکان های جالب در تبریز می توانید واقعا بخشی از تاریخ و همچنین تاریخ تبریز را تجربه کنید. جهان

جدای از این امکانات، درختان و گیاهان کاشته شده در حیاط مرکز مشروطه جاذبه ها و زیبایی های دیگری را به نمایش می گذارد. در دو طرف دروازه داخلی مجسمه های عظیم دو قهرمان ملی (ستاره خان و باقرخان) را می بینید. حضور این دو ژنرال با لباس چریک های نظامی و سلاح در دست پیام جالبی برای بینندگان دارد.

آیا می دانستید که ...

خانه مشروطه به یکی از محبوب ترین دیدنی های تبریز تبدیل شده است، اما افراد کمی تاریخ آن را می دانند. این خانه از ابتدا یک مکان سیاسی نبود. زمانی که مشروطه خواهان در دوره قاجار فعال بودند، عرصه های اجتماعی و نظامی بر آنها تنگ بود.


شدت درگیری به حدی رسید که یک سرباز روسی به نام لیاخوف به دستور محمدعلی شاه مجلس وقت را تعطیل کرد. پس از این ماجرا بازی برای مشروطه خواهان سخت تر شد تا اینکه تاجری خانه اش را به مشروطه خواهان داد.

این خانه یک خانه مشروطه معروف است که نام آن همیشه در میان جاذبه های گردشگری تبریز می درخشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با سایت گردشی تاپ در ارتباط باشید.






مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com